سامسونگ جزئیاتی از مشخصات حسگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خود را منتشر کرد
نوشته شده توسط : ساحل

ازآنجاکه اولین گوشی مجهز به حسگر  ۱۰۸ مگاپیکسلی، یعنی می نوت ۱۰، در مرحله‌ی فروش قرار دارد، سامسونگ جزئیاتی از این حسگر و ویژگی‌های پیشرفته‌اش را منتشر کرده است. این حسگر جدید با داشتن رزولوشن مشابه با دوربین‌های متوسط و حرفه‌ای، به کاربر این امکان را می‌دهد حتی در شرایط کم‌نور، عکس‌هایی بسیار دقیق و شفاف ثبت کند.

حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ با نام ISOCELL Bright HMX معرفی شده است. این حسگر پیکسل‌های همسایه را از هم جدا و از تداخل جلوگیری خواهد کرد. حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع ISOCELL Plus است که باعث کاهش تلفات نوری و بازتاب نور می‌شود. این اولین حسگر سامسونگ است که ویژگی دوگانه‌ی Native ISO خواهد داشت و با عنوان Smart-ISO ارائه خواهد شد. هر حسگر قبل از تبدیل روشنایی پیکسل‌ها به داده‌های دیجیتال، آنالوگ را تقویت خواهد کرد. داشتن دو سطح Native ISO به حسگر اجازه می‌دهد حساسیت به نور خود را برای شرایط کم‌نور تنظیم کند. در اصل، این حسگر می‌تواند سطح تقویتی برای نقاط برجسته و سایه‌ها انتخاب کند.

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی

حسگر ایزوسل ۱۰۸ مگاپیکسلی Bright HMX سامسونگ حسگری Quad Bayer است که کره‌ای‌ها آن را Tetra Cell می‌نامند. فناوری Tetra Cell گروهی از چهار پیکسل را با یک فیلتر رنگ به‌نمایش خواهد گذاشت و به عبارت دیگر، چهار پیکسل را با یکدیگر ادغام خواهد کرد. این قابلیت الگوریتم‌های پردازش تصویر چهار پیکسل ۰/۸ میکرومتر را در یک پیکسل ۱/۶ میکرومتر قرار خواهد داد تا عکاسی در محیط کم‌نور را تقویت کند. درنهایت پس از تبدیل ۴: ۱، تصویر به‌دست‌آمده با وضوح چشمگیر تقریبا ۲۷ مگاپیکسلی ارائه خواهد شد.

فوکوس خودکار مسئله‌ای متفاوت در حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX سامسونگ است. ویژگی Super-PD سامسونگ قابلیت فوکوس سریع و دقیق را حتی در تاریکی به‌ارمغان می‌آورد. این حسگر اولین حسگر بیش از ۱۰۰ مگاپیکسل و بزرگ‌ترین حسگر دوربین در گوشی هوشمند به‌حساب می‌آید.

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی

سامسونگ این موضوع را کاملا روشن کرده است دستگاهی که در ویدئوها دیده می‌شود، گوشی واقعی نیست؛ بنابراین محصولی که مشاهده می‌کنیم، گلکسی اس ۱۱ نیست. افزون‌براین، شایعه شده است گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۱ پلاس به حسگر سفارشی ۱۰۸ مگاپیکسلی با فیلتر ۹:۱ از نوع Bayer مجهز خواهد بود. ویدئو منتشرشده از این حسگر را مشاهده کنید تا ویژگی‌های پیشرفته‌ی حسگر ISOCELL Bright HMX و عمق آن را ببینید.

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/18/343430/samsungs-details-of-108mp-sensor/





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: